
لینک *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:44
فهرست و توضیحات:
فروشگاه های زنجیره ای
فروشگاههای زنجیره ای ،مزایا و معایب
مقدمه
تعریف
اهداف و علل شکل گیری
اقدامات ابتکاری
اصلاح الگوی مصرف
ویژگیها
فروشگاههای زنجیره ای در مقایسه با واحدهای توزیع سنتی و خرده فروشیها، دارای خصوصیات و ویژگیهای چندی هستند که برخی از آنها عبارتنداز:
1 - یک فروشگاه زنجیره ای که از شعب و فروشگاههای متعدد تشکیل می شود، معمولادر تمام واحدهایش ، کالاهای تجاری یکسانی را می فروشد
2 - خرید فروشگاه در حجم و مقیاس بالایی بوده ، لذا می تواند در مقایسه باخرده فروشیهای کوچک ، کالاها را با قیمت پایین تری به فروش رساند
3 - فروشگاههای زنجیره ای از انواع مختلف تمرکز کالاها و فعالیتهای مربوط به آنها بهره می برند. تمرکز کالاها به چهار گروه به شرح زیر طبقه بندی می شوند:
الف ) تمرکز افقی : عبارتست از افزایش حجم فروش یک کالای خاص در اثر توسعه شعب فروش (وجود شعب متعدد تحت یک مدیریت واحد)

لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-104183-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d9%8a%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%8a/
- ۹۵/۰۶/۱۹